«Зробити можливою участь у житті суспільства
дитини з
особливими освітніми потребами …
Одна ідея!...Одне право!...Наш обов’язок!»
Ганс-Дітер Даммерінг
Поширення
інклюзивного навчання в Україні, на даний час, спонукає всю педагогічну
спільноту до виокремлення ефективних підходів у організації та впровадженні
інклюзії у сучасну школу. Важливою складовою такого пошуку є вже набутий досвід
європейських країн. Саме з цією метою до
нашого міста прибув Ганс-Дітер Даммерінг, почесний доктор філософії, директор
Інтегративного комплексу для дітей "Kinderförderwerk" (Магдебург,
Німеччина). На базі Запорізького національного університету доктор Даммерінг
провів науково-практичний семінар з теми «Організація системи інклюзивного
навчання та супроводу дітей з особливостями психофізичного розвитку: зарубіжний
досвід». Учасниками
обговорення стали науково-педагогічні працівники ЗНУ, працівники психологічної служби
системи освіти, педагогічні працівники ЗНЗ, ДНЗ з інклюзивною формою навчання.
Основними
тезисами, які було розглянуто на семінарі стали: досвід роботи європейських освітніх установ
в контексті інклюзивної освіти; напрямки та філософія європейської моделі інклюзивного
навчання; концепція інклюзивної освіти в Німеччині; структура, форми і методи
роботи Інтегративного комплексу для
дітей "Kinderförderwerk" (Німеччина).
Питання нових концепцій та підходів в освітянській спільноті завжди є актуальним. Формуючи нове освітнє середовище суспільства, педагогіка створює базове підґрунтя нової свідомості, нового способу мислення людства. Саме це впливатиме в подальшому на сприйняття та інтеграцію у суспільне життя людей з особливими потребами, їх усвідомлення себе як невід’ємної та важливої складової суспільства.
Наталія Обухова, соціальний
педагог
Комментариев нет:
Отправить комментарий